Saknar alla vänner på bussen

Vad bra det känndes, att ha vänner och prata med på bussen. På vägen till och från skolan, under gymnasie tiden. Undrar om de fortfarande åker buss och vill prata med mig?

Det var i huvud sak två- tre tjejer som jag jämt pratade med. Då vi hoppat på samma buss. Och jag har inte insett det förän nu i veckan, att det var tjejer som var och förhoppningsvis fortfarande är mina vänner. En ovanlig sak för en kille som alltid jagar fitta hos det motsatta könet.

Men så var det inte på bussen. Där kunde vi prata om allt möjligt. Som vänner. Vänner som man inte träffade särskilt ofta. Utan hade den där fantastiska friheten mellan dessa möten. Men när man väl gjorde det så var allt frid och fröjd. Så som det ska vara bland vänner.

Tove, Anna, Elina, Anders och många fler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0