Visualisera dagen optimistiskt

Först ska jag kolla på en lägenhet i närheten. Cyckelturen dit kommer kännas uppfriskande och glädjande. Och jag kommer vara på gott humör i mötet med lägenhetens ansvarige. Mötet kommer vara mycket possitivt och givande. Och om jag tycker om lägenheten ska jag med glädje tacka ja till den så fort jag kommer hem. Och hoppas på att den som står före mig i kön tackar nej, för en god anledning.

Därefter ska jag åkan buss ner till stadsbiblioteket. På bussen kommer jag känna stor glädje över att få vara ute från huset, och glädjas över att se på alla unika människor och det fina mulna vädret.

På stadsbiblioteket ska jag hämta nycklarna och jag kommer vara glad och ge receptionen ett gott bemötande. Och alla andra människor - sura som glada och de som är där mellan - kommer te sig som goda läromästare för mig i livet.

Sedan börjar det bli dags för kväll och träff för några av de unga "kristna" staden. Och jag kommer fullständigt lysa av glädje i mötet med var och en av dem. Ung som gammal, tyst som högljud, vän som obekant. För alla är de som jag varken mer eller mindre värd än någon annan.

Till slut kommer jag åka hem i fullständig tacksamhet, för alla människor jag mött, och som lärt mig något nytt. Och jag kommer läsa för nöjes skull lite strax innan jag somnar. Och jag somnar med världens glädje för att jag fått leva en så intressant dag som jag gjort idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0