Materialism kan suga kuk

Nu har jag fan åter igen tröttnat på prylar, och en framtid som strävar efter mer prylar. Vad fan ska jag med gitarr, böcker, videokamera, YouTubekanal, TV, Dator, foton och filmer samt andra samlings objekt? Jag kommer ju ändå bara sträva efter mer.  Så jag kommer aldrig nöja mig.

Eftersom jag aldrig kommer nöja mig så är det väll lika bra att sluta försöka. Jag skiter i om min teknologi (om jag kommer ha det) är det senaste tio årens uppgraderingar Bara det inte laggar som jävla Bill Gates kuk sugar uppfinningar.
     Jag skiter i sparande skapande. Istället kan jag kasta kottar i skogen. Man lär ju vara bra tröt efter åt. Och då är min skapelse där. Som den var innan. Och som den kommer vara så länge jag bryr mig.

MATERIALISM KAN SUGA MIN KUK PRECIS SOM bILL gATES

Kommentarer
Postat av: elin

Har du gått och blivit buddhist? =) Du låter som en iallafall =)

2009-11-05 @ 14:54:15
Postat av: Pär

Kommenterar Elins kommentar:

Jag tror inte riktigt att han har gått i blivit buddhist.. för då skulle han inte svära så mycket som han gör, hehe!

2009-11-05 @ 16:09:46
URL: http://parbie.blogg.se/
Postat av: Mcbaravarabarn

Jag överväger att konvertera till buddhism. Därför svär jag fortfarande. Fast man kan nog svära som buddhist också:)

2009-11-05 @ 22:01:25
URL: http://mevagodo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0