Hur konverterar man film?

Problem
Min sura JVC kamera har någon speciellt format av filer, som inte vill arbeta med min hemdator. Detta problem har jag haft sedan jag köpt kameran och försökt klippa ihop film.

Hjälp
För att få hjälp, så ringde till företaget (expert) som jag köpt kameran från. Dom sa att jag skulle tanka hem något annat program (Eftersom Windows Movie Maker suger kuk). Lyckades inte hitta något program som jag kunde tanka hem. Antingen så kostade de (som de inte skulle göra enligt expert), eller så litade jag inte på dem. 

Media rum
Det finns ett s.k. "media rum" i närheten. Med supergrejor till just filmredigering. Dom har Final Cut Pro ("bästa filmredigerings programmet"). Men ändå kunde inte datorn konvertera mina film filer. Nu försöker de hitta program som kan konvertera. Men det lär ta tid att hitta ett har jag förståt!

Konvertera färdiga filmer
Jag har försökt konvertera färdiga filmer till Windows Movie Maker. I hopp om att jag kan göra desamma, med de filmer som jag vill ta med till "Media rummet". På något konstigt sätt, när jag importerade video till Movie Maker, så blev filmen småklipp! Småklippen var inte hela filmen häller! Det var bara några få delar som kom med!



Så här ser min JVC ut:

Bild:http://www.paxtons.com.au/product_range/current/Video/JVC/JVC_Ev26.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0