Mina Planer

Det är känt för mig att jag tar mig an väldigt många projekt, och gör många planer. Som att göra film och skriva, skapa bättre relationer med nära och kära, jobba för ett lyckligare liv, bli värdels idrottare och andra helt orealistiska projekt och planer som aldrig kommer till verk. Jag har alldeles för höga krav på mig själv.
     För det är så att de flästa, om inte alla, planer som jag gör mig aldrig kommer till verk. Jag kan låna ett tiotal böcker ibland och vara helt inriktad på att läsa och skriva något genialt om dem. Jag kan göra ett helt orealistiskt träningsprogram, utan någon som helst prövning på att min kondition klarar det. Och en massa andra, ibland helt ointressanta, planer kan jag göra mig, och alldrig utföra och slutföra dem.
     Men jag har till viss grad lärt mig att reglera den massa av antaganden som jag tar på mig. Som med böckerna. Jag behöver inte läsa dem. Och jag vet att jag inte orkar skriva något genialt om dem. Så jag kan enkelt gå tillbaka med dem till biblioteket eller bokhyllan. Samma sak med träningsplanerna. Fan jag orkar inte hålla på så hårt som jag tror mig kunna göra. Och jag behöver definitivt inte ta mig ann ointressanta planer. Och det är okey.
     Jag måste lära mig att reglera andra planer! Jag måste förstå att jag bara är männsklig. Att jag inte kan utföra projekt, som jag tror mig kunna klara. Jag måste förstå att jag inte behöver ha höga krav på mig själv.

Ice med fin dräkt.
Min f.d. tog denna bild med sin kamera på vår typ 4 date.

Man behöver inte vara världens bästa, eller ens dugligt bra, på något.


Kommentarer
Postat av: Pär!

Hej igen, pär här.

Jag tycker absolut inte att du ska vara paranoid. Jag gav dig konstruktiv kritik. En liten god gärning sådär, ville absolut inte att du skulle ta illa upp.



Jag är ofta inne och kikar på massa olika bloggar. Vet inte riktigt hur jag hittade dig, men tyckte iallafall att din blogg verkade intressant. Jag är en positiv och bisexuell kille, som är 23 år gammal. Gillar att läsa, motionera och spendera min tid med vänner. Kan du inte berätta mer om dig själv? Som tex i bloggen eller så. PS, du borde blogga oftare. Kul att läsa!!



Mvh Pär!

2009-09-17 @ 15:29:27
Postat av: Mcbaravarabarn

Bra att veta att det var konstruktiv kritik på ett tidigare inlägg:D. Tack!



Nu är jag paranoid på att någon vill veta något om mig. Även om det är det jag vill göra i bloggen. Det är skummt.



Kul att ha en läsare i alla fall! Tack Pär. Ha det!

2009-09-18 @ 10:42:57
URL: http://mevagodo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0