Massa planer igen

Var på biblioteksrunda igen. Jag brukar göra det varannan månad. Det under biblioteksvandringen som jag lastar på mig en massa läsningn. Till ämnen som jag aldrig genomför.

Lånade självutvecklingsböcker och filosofiska texter. Allt man ska läsa ser ju så enkelt ut när man är i biblioteket. Man tänker "Fan det här fixar man lätt som en plätt", men om en och en halv månad lämnas böckerna tillbaka olästa.


Litteratur lista

Självutveklingslitteratur:
Du äger!, Mia Törnblom, Forum
Att växa som vuxen, Anders Enquist, Rabén Prisma
Fixa snacket!, Nicolas Jacquemot, LevNu W&W
Mingel - Konsten att knyta kontakter, Leena Männik Styren, Forum

Skönlitteratur:
Gösta Berlingssaga, Selma Lagerlöf, Lättläst

Lyrik/Poesi:
Jag i första och sista person - 20 polska kvinnliga poeter, Bokförlaget Tranan

Facklitteratur:
En författares övertygelse, J.C. Oates, W&W
På väg, Tomas Polvall, Bokpro
Ämne: Mitt liv -en skrivarguide, Bernard Selling, Svenska Förlaget

Filosofiska texter:
Att tänka noga, Liza Haglund, Tiden
101 Vardagsfilosofiska experiment, Roger-Pol Droit, Norstedts
Tänk själv, Peter Ekberg och Sven Nordqvist, Bonnier Carlsen

Tidsskrift:
Vi läser, NO 3 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0