Min dag

Vaknade senare än planerat. Rationaliseringen är fortfarande stark i mig. Men det gör inget. Jag har all tid jag behöver.

Havregryns gröt och mackor till frukost.

Läste det sista ur den lättlästa veriationen av Dostojevskis bok "Brott och straff". Skönt att läsa lättlästa klassiker direkt på morgonen. Det är ett bra sätt att komma igång.



Stressade vid datorn
skulle göra allt och inget
alldeles för mycket
osorterat
smuttsig
måste ducha
skrubba skrubb skrubb

Lugnande
hungrig
inga studier
planera senare
som vanligt


 
Köpte plast mappar till mina skriv projekt på bokhandeln. Hade sedan möte med min kurator. Trevlig pratstund. Men jag glömde fika. Trött till slut. Skönt att åke hem. Nästan full av hungern. Yrväder i januari mörkret.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0